Het moment nadert dat de productie van Franke Nederland B.V. in Helmond na 52 jaar gaat stoppen. De directie van Franke AG heeft het definitieve besluit genomen om de productie in Helmond stop te zetten zoals aangekondigd in maart van dit jaar, en volgt op een intensief en constructief overleg met de vakbonden en Ondernemingsraad. Per 1 januari 2023 zal Franke Nederland B.V. daarom verder te gaan als een sales & marketing organisatie.
Momenteel is men bij Franke hard aan het werk om de transitie van productiemaatschappij naar een sales & marketing organisatie vlekkeloos te laten verlopen. Deze transitie loopt parallel aan de introductie van de nieuwe strategie en re-branding campagne van de Franke Group, die momenteel internationaal wordt doorgevoerd.
Tijdens house4kitchen in Löhne op de afgelopen Küchenmeile werd reeds een preview van deze wereldwijde lancering gegeven. Daar konden bezoekers zich al laten onderdompelen in de nieuwe merkwereld van Franke. “Verandering is de enige constante in het leven.” Voor Franke betekent de merkfilosofie het intelligent zoeken naar nieuwe manieren om de constante verandering het hoofd te bieden – samen met klanten en partners. Om dit te bereiken, combineert de onderneming haar uitgebreide technische expertise met state-of-the-art technologie en functionele esthetiek, evenals geïntegreerde diensten en innovatieve oplossingen.
De nieuwe website: het Franke touchpoint nieuw leven inblazen
Na een intensieve ontwikkelingsperiode maakt een van de belangrijkste kanalen van Franke – de bedrijfswebsite www.franke.nl – zijn debuut in het nieuwe design, wat de merkpositionering kracht bijzet. De duidelijke informatiearchitectuur en aantrekkelijke content is bedoeld om de gebruikerservaring te verbeteren. Op de vernieuwde website kunnen gebruikers uitgebreide informatie vinden over Franke Home Solutions.
Franke Nederland zal blijven communiceren over de ontwikkelingen van de nieuwe organisatie.