– Drie nieuwe hoofd collecties
– Nieuwe beursstand op Maison & Objet
– Rebranding EBRU
– Nieuwe designs
Het afgelopen jaar stond bij EBRU in het teken van een re-branding. Op Maison & Objet zal EBRU de transformatie die het merk, maar ook de collectie heeft ondergaan, presenteren op haar compleet nieuwe stand, aan het internationale publiek.
EBRU presenteert op Maison & Objet in Hal 6 – Stand G82-H81
Meer dan 40 jaar geleden begonnen de heer en mevrouw Gunaydin dit prachtige familiebedrijf, de vloerkleden die ze vanuit hun huis verkochten maken tegenwoordig nog steeds deel uit van de veelzijdige tapijtcollecties die EBRU wereldwijd aanbiedt. EBRU groeide in twee generaties van een eenmanszaak uit tot een dynamische wereldspeler met kernwoorden als passie, kwaliteit en service.
Onder leiding van Yavuz en zijn moeder Fatma belooft 2023 een bijzonder creatief jaar te worden. Tijdens Maison & Objet Paris zullen drie nieuwe collecties, onder de namen Heritage, Signature en Elements worden gelanceerd.
Exclusiviteit, design, kwaliteit, handcraft en duurzaamheid zijn nog steeds de belangrijke pijlers bij het ontwerpen en samenstellen van de nieuwe collecties. Echter schept men met de concentratie op de nieuwe drie stijlwerelden meer duidelijkheid. Met deze nieuwe marktbenadering wordt eveneens een breder publiek aangesproken.
Heritage
De collectienaam Heritage zegt het eigenlijk al, in deze collectie zijn klassieke patronen in nieuwe jasjes te vinden, deze zijn of handgemaakt of machinaal geweven waarna de afwerking met de hand is gedaan. Met deze collectie blijft EBRU trouw aan haar verleden en afkomst maar door het door ontwikkelen van de collectie ontstonden er nieuwe speelse vormen, kleurcombinaties en patrooncombinaties. Ook in de Heritage collectie wordt uitsluitend met hoogwaardige kwaliteit materialen en vaklieden gewerkt.
Signature
High end tapijten die je kunt vergelijken met haute couture. In deze collectie wordt uitsluitend gewerkt met allerbeste en meest exclusieve materialen, de fijnste knoping en ambachtelijke details. Het zijn ware kunstwerken van vakmanschap. Deze kleden zijn exclusief en het aantal vaklieden die dit kunnen maken zijn schaars. Onder deze hoofdcollectie gaan 5 sub collecties schuil die ieder met hun eigen karakter iets verbluffends beloven. Alle Signature tapijten zijn met de hand vervaardigd.
Elements
Deze hoofdcollectie kan worden gezien als een samenwerking tussen een designer en een bekend merk. De collectie is toegankelijk, heeft een lager instapprijsniveau dan de Signature maar biedt wel de EBRU-kwaliteit. Deze collectie biedt een breed scala aan sub collecties zodat er voor ieder iets wils te vinden is. Er bevinden zich in onder deze main collectie zowel handgetufte, handgeweven als ook voor het eerst machine geweven tapijten, er zijn 6 sub collecties.
EBRU Design Studio
EBRU heeft een oplossing voor iedere persoonlijke tapijtwens. De exclusieve EBRU tapijten worden in principe op maat gemaakt. Gekozen vloerkleden kunnen worden gepersonaliseerd waarbij klant kan kiezen in kleur en dessin. In sommige collecties is het zelfs mogelijk om het aan te passen voor projecten, residentieel of commercieel gebruik. Afhankelijk van het gekozen ontwerp en tapijt is de productietijd tussen 3 en 6 maanden.
Eerlijke productie
Een EBRU tapijt is door zijn oneindig lange levensduur haast vanzelf al duurzaam. De tapijten bevatten voornamelijk natuurlijke materialen en EBRU stelt alles in het werk om tijdens de hele productieketen van tapijten met veel respect samen te werken met al haar partners. EBRU investeert in een goede relatie met al de productie-eenheden om ervoor te zorgen dat er een goede verstandhouding is. Met sommige productie-eenheden bestaat een relatie van meer dan 40 jaar. EBRU heeft producties in India, Nepal en China.
Yavuz Gunaydin- Creative Director EBRU : “Wij ontwerpen veel zelf en in samenspraak met onze klanten. We vinden het leuk om traditie, innovatie en creativiteit te combineren. Vakmanschap en vakkennis vinden we belangrijk, dus alles wordt met de grootste zorg en door echt vakmensen gemaakt. Onze vloerkleden passen niet binnen één stijl. Ze passen zowel bij een landelijk, modern, eclectisch, klassiek of chic interieur. Dit jaar staat in het teken van creativiteit en focus bij EBRU. We hebben onze collecties herzien, voegen prachtige nieuwe collecties en designs toe en nemen afscheid van hetgeen niet langer meer bij ons past.
Voor de nieuwe collecties laat EBRU zich inspireren door de ontwikkelingen in diverse branches. “Natuurlijk houden we scherp in de gaten wat er in de fashion industrie gebeurd“, zegt Yavuz maar “er ontstaan ook veel ideeën tijdens onze reizen en als we internationale beurzen bezoeken.” Bij EBRU draait het allemaal om persoonlijke en indivuduele invullingen van de wensen. “Momenteel is negentig procent van onze productie specifiek maatwerk.”