De maan als inspiratie: Wereld noviteit ‘Luna’ van Occhio
april 20, 2023Beter leven met Gira
april 24, 202310 jaar cultuur Relaxound viert zijn 10e verjaardag
Relaxound GmbH uit Berlijn bestaat tien jaar. In 2013 richtten de twee vrienden Philipp Störring en Dennis Clasen hun bedrijf op en legden ze de basis voor een internationaal succesvolle bedrijfsgeschiedenis. Hun eerste product, de Zwitscherbox, lanceerde een compleet nieuwe productcategorie voor een al even nieuwe markt. Voor het eerst maakte een compacte soundbox gebruik van de positieve effecten van geluiden. De Zwitscherbox nodigt uit tot een akoestische boswandeling: zodra je er langs loopt, werkt het zachte getjilp van merels intuïtief ontspannend.
Het principe
De innovatieve soundbox werd zeer goed ontvangen en weerspiegelt, net als nu, de tijdgeest. Relaxound soundboxen zorgen voor ontspanning. De rustgevende natuur geluiden worden door een bewegingsdetector geactiveerd. Het vrolijke vogelconcert van de Zwitscherbox klinkt 2 minuten, in de Birdybox klinkt deze 20 seconden. De Lakesidebox waant je 2 minuten aan de oever van een meer, waar het water spettert, eenden snateren en vogels fluiten. De Oceanbox nodigt uit voor een ontspannen strandwandeling met 100 seconden lang het geluid van golven en de roep van meeuwen.
Innovatieve geluidscultuur
Philipp Störring en Dennis Clasen worden beschouwd als de grondleggers van een innovatieve geluidscultuur. “Als geluidspioniers gebruiken we de kracht van geluid, omdat het intelligente gebruik van geluiden een positieve invloed heeft op ons hele leven. Het maakt ons vriendelijk, verrijkt het dagelijks leven en geeft kracht op een natuurlijke manier”, zegt Störring. “Onze producten maken van het zogenaamde feel-sound-principe een sensuele ervaring. Geluid voelen betekent luisteren, diep ademhalen, veilig voelen”, vervolgt Clasen. Alle Relaxound-boxen geven levensvreugde – het zijn originelen waarin geluid en design samenwerken.
Natuurlijke ontspanning
De positieve effecten van natuurgeluiden worden herhaaldelijk bevestigd in wetenschappelijke studies, zoals de uitkomst van een Amerikaanse studie die in 2021 verscheen in de Proceedings of the US National Academy of Sciences (PNAS). Natuurlijke geluiden verminderen stress, bevorderen de concentratie en kunnen angst verlichten. Het effect is puur intuïtief: dat betekent dat het begint met de eerste hoorbare noot en doorgaat, zelfs als het geluid wegsterft. Relaxound soundboxes maken deze natuurlijke effecten voor iedereen toegankelijk.
Over Relaxound
Relaxound GmbH, gevestigd in Berlijn, is een fabrikant van intuïtieve ontspanningsproducten. Ze benutten de positieve effecten van natuurlijke geluiden. De Zwitscherbox, Birdybox, Lakesidebox en Oceanbox soundboxen worden verkocht via de online shop www.relaxound.com en in zo’n 3.200 winkels in meer dan 45 landen. Inmiddels zijn er bijna 1,5 miljoen soudboxen verkocht. De soundboxen zijn verkrijgbaar vanaf € 49,-.
De oprichters
De audio-expert en muziekliefhebber Philipp Störring houdt zich al sinds zijn jeugd bezig met de positieve effecten van geluiden en zag al vroeg in dat ze het leven op de lange termijn kunnen verrijken. In zijn werk profiteert hij van zijn jarenlange ervaring in meditatie, medische hypnose en Tai Chi, evenals zijn enthousiasme voor kunst en design. Störring studeerde literatuur en sinologie in Duitsland en China en voltooide vervolgens een opleiding mediadesign met focus op audio, die de technische basis legde voor de ontwikkeling van muzikale en auditieve ontspanningshulpmiddelen.
Dennis Clasen houdt van goed design met sterke ideeën. De industrieel ontwerper ontwierp als schooljongen zijn eigen lampen en studeerde aan het Central Saint Martins College of Art & Design in Londen. Clasen heeft wereldwijd projecten gerealiseerd voor studio’s in Hamburg, Londen, Sydney en Milaan, met name op het gebied van meubels, verlichting en productdesign. In 2005 richtte hij zijn ontwerpstudio ///able op in Hamburg en in 2013 richtte hij samen met Philipp Störring Relaxound GmbH op. Het gaat de ontwerper nooit alleen om pure styling, maar om een conceptuele meerwaarde die alle producten zouden moeten hebben. Iets dat in het dagelijks leven als positief ervaren kan worden en dat mensen inspireert. Relaxound biedt opnieuw nieuwe mogelijkheden om aan deze eis te voldoen en uitstekend design innovatief te combineren met goed geluid.
www.relaxound.com
10 jaar Relaxound – een overzicht
2013
Oprichting Relaxound. Philipp Störring en Dennis Clasen willen uitstekend geluid en puristisch design combineren en de positieve effecten van geluid tastbaar maken.
2014
Lancering van de Zwitscherbox. Het eerste product van Relaxound vormt een nieuwe productcategorie. De Zwitscherbox verovert de harten van de mensen.
2015
Internationale doorbraak. Het MoMa Museum in New York bestelt 800 Zwitscherboxen en maakt ze bekend in het buitenland. Talrijke designmusea volgen het voorbeeld van het MoMa.
2016
Steeds meer bestellingen. Een intensieve promotietour en de eerste beursoptreden winnen nieuwe partners. In eerste instantie verkopen 40 winkels de Zwitscherbox, tegen het einde van het jaar zullen dat er 120 zijn.
2017
1% for the planet! Relaxound steunt het internationale milieu-initiatief en doneert voortaan 1% van de totale omzet aan twee geselecteerde milieuprojecten.
2018
1.000 dealers wereldwijd. De triomf van de Zwitscherbox gaat de wereld rond. Steeds meer mensen waarderen de ontspannende werking. Het dealernetwerk groeit continu.
2019
Lancering van de Birdybox. De compacte soundbox stuurt een kleine groet uit het bos. Het is ontworpen om duurzaam te zijn, de behuizing is gemaakt van 100% organisch materiaal.
2020
Lancering van de Lakesidebox. De derde soundbox van Relaxound neemt je mee naar de oever van een meer. Het design stelt de norm, fans waarderen vooral de nieuwe neon serie.
2021
Lancering van de Oceanbox. Langverwacht laat de nieuwe Oceanbox je overal de vrijheid en uitgestrektheid van de oceaan ervaren. Bijzonder duurzaam: een elegant houten front van gerecycled hout.
2023
Relaxound viert zijn 10e verjaardag en groeit continu. Met meer dan 3.200 winkels in meer dan 45 landen zorgt het feel-sound-principe wereldwijd voor ontspanning.